Een bestaande administratie overzetten naar BUNNI

Je bent overtuigd: boekhouden in BUNNI is sneller én leuker. Hoog tijd om die oude administratie ritueel te verbranden. Net op tijd heb je een helder moment. “Moet ik mijn administratie niet minimaal 7 jaar bewaren? Of toevoegen aan BUNNI?” Leg die jerrycan maar snel weg, want in dit artikel vertel ik precies waar je op moet letten als je een bestaande boekhouding wil overzetten.

Wat is het beste moment om te wisselen van boekhoudpakket?

Boekhoudkundig maakt het niet zoveel uit wanneer je van administratiesoftware wisselt. Dat heeft namelijk altijd een beetje aandacht en liefde nodig. En als je een relatief eenvoudige administratie hebt, is het omzetten een fluitje van een cent. Een zzp’er kan dus op elk moment van het jaar prima wisselen van boekhoudpakket.

Helaas wordt het overstappen vaak onnodig lang uitgesteld. Jammer voor ons, maar nog vervelender voor jou. Want al die tijd heb je minder inzicht in je financiën. En misschien wel onnodige stress over blauwe enveloppen en rondslingerende bonnetjes. Daarom kun je het best zo vroeg mogelijk overstappen naar een systeem dat je snapt.

Je kunt je administratie trouwens met terugwerkende kracht bijhouden in BUNNI. Sommige zzp’ers twijfelen of hun oude boekhouding klopt of vinden het prettig om alles in één systeem te hebben. Dat kan zonder problemen, zelfs jaren in het verleden.

Overstappenplan

Gebruik ons interactieve overstappenplan om je administratie foutloos over te zetten. BUNNI-oprichter Sjors sleept je er doorheen, dus het kan niet misgaan. Als je toch ergens vastloopt, helpen we je natuurlijk persoonlijk verder.



Volg je ons overstappenplan liever van papier of e-reader? Download ‘m dan als pdf.