Waarom we ‘t eigenzinnig aanpakken

BUNNI is niet opgericht omdat we zo van cijfers houden. Of opgewonden raken van een sluitende balans. In tegendeel: we hebben een hekel aan boekhouden. En zien de administratie vooral als noodzakelijk kwaad. Met desastreuse gevolgen als je er een rommeltje van maakt. En waanzinnige inzichten als je ‘t netjes bijhoudt.

Dus ja, ik zie heus wel het belang. Juist daarom frustreert het me dat er een zweem van angst en mysterie rond dat boekhouden hangt. In stand gehouden door mensen die een onbegrijpelijke taal spreken. En ingewikkelde werkwijzen opdringen, omdat ze dat nu eenmaal al jaren zo doen.

Voelt het alsof ik je zojuist heb aangevallen? Klik dan alsjeblieft niet weg. Ik wil absoluut geen financieel experts beledigen. Jullie denken gewoon anders dan de meeste zzp’ers. En daar is niets mis mee. De wereld zou saai zijn als iedereen hetzelfde dacht. Dezelfde kwaliteiten had.

Maar een boekhoudkundig incapabele ondernemer als ik wil óók inzicht in de financiën. En voldoen aan alle eisen die de Belastingdienst stelt. Zonder eerst een cursus te hoeven volgen. Zonder het verschil tussen activa en passiva te kennen. Zonder de hoofdprijs te betalen.

Geloof me, ik weet hoe het is om een spreadsheet te moeten verkiezen boven een festival. En ken het gevoel dat je een totale mislukking bent tijdens het invullen van een aangifte. De buikpijn als er een blauwe envelop door de brievenbus valt. Teleurstelling als je inlogt bij software die het makkelijk belooft te maken. Niet durven vragen wat je boekhouder eigenlijk gedaan heeft voor dat geld.

Daar moeten we van af.

Maar dat kan alleen als we alles in twijfel trekken. Want wat al jaren op dezelfde manier gaat, is lang niet altijd de beste manier. Over elke functie breken we dus ons hoofd. “Waarom doet iedereen het zo? Is dat een vereiste? Dit is toch veel logischer?” Het resultaat wordt meestal afgeschoten door de financieel experts die we raadplegen. Totdat we een paar keer doorvragen of kleine aanpassingen doen. Dan blijkt onze gekke methode evengoed te werken.

Leuk en aardig, maar hoe weten we zo zeker dat méér mensen onze avontuurlijke aanpak waarderen? Simpel. Dat testen we bij onze geweldige proefkonijnen: échte zzp’ers met uiteenlopende beroepen. Van fotografen tot assurantieadviseurs. Van muzikanten tot zorgverleners. Van sporters tot grafisch vormgevers. Die achterban groeit elke dag.

Dankzij de ideeën, kritiek en het abonnementsgeld van die groeiende groep zzp’ers kunnen we boekhouden opnieuw uitvinden. En aangezien we op geen enkele andere manier gefinancierd worden, hoeven we alleen verantwoording af te leggen aan onze gebruikers. Samen met hen maken we boekhouden super simpel en verslavend leuk.

Maak kennis met de oprichters

Dirk Boer was jarenlang de special effects-koning van prijswinnende computergames, totdat hij begon als freelance software developer. Zijn grenzeloze verbeelding komt terug in alles wat hij bouwt. En incidenteel in foto’s van zijn huisdieren.

Sjors Ferwerda is al zijn hele leven ondernemer: van freelance verslaggever tot deejay in obscure zaaltjes. Hij maakt complexe zaken dus graag eenvoudig én zorgt voor een goede sfeer. Maar begin niet over wijn, want dan gaat ‘ie interessant doen.

Stuur een mail naar Marco

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Susanne

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Justin

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Sven

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Carolien

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Bart

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Ingko

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Lissa

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Junior

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Sjoerd

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Emma

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Ilse

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  

Stuur een mail naar Arnold

    • Naam:
    • E-mailadres:
    • Telefoonnummer:
  •  


Je administratie zal nooit meer hetzelfde zijn


In positieve zin dan. Probeer alles een maand gratis uit. Daarna zit je nergens aan vast.


We hebben een hekel aan spam, dus je gegevens worden met zorg behandeld. Dat staat - in iets meer woorden - ook in ons privacybeleid. Je proefperiode stopt automatisch.

Helaas, alle tickets voor de BUNNI Bootcamp zijn vergeven.

Stuur een mailtje naar hallo@bunni.nl als je interesse hebt in de opnames.