Als software developer wil je zo efficiënt mogelijk je administratie bijhouden. In een frisse intuïtieve interface, waarin je maximale controle hebt over je cijfers. En terugkerende handelingen gemakkelijk automatiseert. Of je ’t nu alleen doet of samen met een boekhouder: met BUNNI houd je een complete administratie bij voor een vaste lage prijs. En ja: zelfs onze API en PSD2-bankkoppeling gebruik je zonder extra kosten. Daarom werken steeds meer developers graag met BUNNI.
“Dit neemt zo veel handelingen weg”
Dylan Davids ontdekt zijn enthousiasme voor programmeren op 16-jarige leeftijd. Per toeval, want zijn drive-in show heeft een website nodig. “Ik bouwde niet alleen de voorkant, maar ook een administratieve tool voor onszelf. Toen wist ik: dit wil ik doen. Hier wil ik in doorontwikkelen.”
Nog steeds werkt Dylan het liefst aan de voor- én achterkant van een website. “Die diversiteit is leuk. Het ene moment ben ik lekker visueel bezig. Om vervolgens m’n hoofd te breken over een technische uitdaging.” Dat doet hij jarenlang in loondienst, maar vanaf 2021 voor zichzelf. Via Dylan op Afstand werkt hij aan allerlei projecten. “Iets moois maken dat anderen graag gebruiken. Dat geeft me een boost.”
Dylan begint met een boekhoudpakket dat starters lange tijd gratis kunnen gebruiken. “Ik ben een beetje skeer”, bekent hij lachend. “Maar die software zag er middeleeuws uit. Daar kon ik niet mee overweg.” Een boekhouder raadde hem BUNNI aan. “Dat doet wat het moet doen. Het inscannen van bonnetjes en automatisch maken van herhaal-facturen neemt zo veel handelingen weg.”
Sneller uren en ritten bijhouden
Zet een timer tijdens het coden, kies een begin- en eindtijd of vul simpelweg ’t aantal gewerkte uren in. Koppel je projecten aan opdrachtgevers en je ziet direct welke werkzaamheden nog gefactureerd moeten worden.
Met datzelfde gemak houd je trouwens ook je gereden kilometers bij. Of leg je niet-facturabele uren vast. Ideaal om aan het urencriterium te kunnen voldoen of als je op projectbasis werkt, maar wel je tijd moet verantwoorden.
Slimmer factureren
De uren en ritten die je bijhoudt in BUNNI (of inschiet via onze API) zet je in een paar muisklikken op je factuur. En die kun je volledig naar wens vormgeven. Met afbeeldingen, shortcodes, je eigen briefpapier, oneindig veel lettertypes en alle hex-codes van de regenboog.
Werk je vooral met projectprijzen of terugkerende diensten? Ook dan maak je razendsnel een offerte of factuur. En als je elke week, maand, kwartaal of (half)jaar ongeveer dezelfde factuur stuurt, laten wij ‘m periodiek terugkomen.
Voeg eenmalig onze DNS-records toe en stuur je offertes en facturen namens je eigen e-mailadres. Rechtstreeks vanuit je administratie. We zorgen er zelfs voor dat je opdrachtgevers sneller betalen. Zij kunnen namelijk direct online betalen of een QR-code scannen met hun bank-app. Uiteraard geven we je een seintje als de betaaltermijn is verstreken en stuur je met één klik een herinnering.
Koppel kosteloos met andere software
Wissel je uren, projecten, contacten of facturen moeiteloos uit met andere software of je eigen applicatie. De documentatie van onze API is interactief, dus je kunt direct calls maken en de resultaten bekijken.
Koppel kosteloos met andere software
Wissel je uren, projecten, contacten of facturen moeiteloos uit met andere software of je eigen applicatie. De documentatie van onze API is interactief, dus je kunt direct calls maken en de resultaten bekijken.
Complexe concepten eenvoudig
Grote aankopen – zoals een laptop of dure monitor – mag je niet in één keer aftrekken van je winst, maar moet je afschrijven. In BUNNI zet je daarvoor één vinkje. Wij maken vervolgens de juiste afschrijvingen aan, laten die automatisch terugkomen en zorgen dat de investering op de balans jaarlijks minder waard wordt. Precies volgens de regels van de Belastingdienst.
Dankij deze en andere slimme functies maken we complexe concepten eenvoudig. Bovendien vind je vrijwel geen vakjargon in onze software. En als we er toch niet aan ontkomen, leggen we in kraakhelder Nederlands uit wat er bedoeld wordt.
Inzicht op jouw manier
Veel traditionele boekhoudpakketten dwingen je op een vaste manier te werken. Maar dat is voor developers meestal geen logische manier. Elke ondernemer denkt namelijk anders en wil op een andere manier inzicht.
Daarom bepaal je in BUNNI zelf hoe je jouw inkomsten en uitgaven inzichtelijk maakt. Dus geen lijst met nietszeggende begrippen, maar categorieën die tot de verbeelding spreken en voor jou relevant zijn. En als je twijfelt, voeg je eenvoudig onze suggesties toe.
Werk je samen met een boekhouder of accountant? Die geef je veilig en kosteloos toegang tot je administratie. Vervolgens kan hij of zij jouw kleurrijke categorieën indelen op een boekhoudkundige manier. Inclusief grootboeknummers. Zo hebben jullie allebei een overzicht dat werkt.
Werkt met alle banken
Via de PSD2-bankverbindingen belanden je transacties veilig in je administratie. Direct en zonder extra kosten. Zo weet je precies welke opdrachtgevers nog moeten betalen en vergeet je nooit meer een factuur of bonnetje. We koppelen met elke bank in Nederland en veel internationale betaalproviders.
Zet jezelf ook op de kaart
Als wij een freelancer nodig hebben, schakelen we het liefst een van onze gebruikers in. Daarom is de BUNNI Community opgericht. Daar vind je leuke professionals door heel Nederland. Deze developers hebben zichzelf al op de kaart gezet.
Zet jezelf ook op de kaart
Als wij een freelancer nodig hebben, schakelen we het liefst een van onze gebruikers in. Daarom is de BUNNI Community opgericht. Daar vind je leuke professionals door heel Nederland. Deze developers hebben zichzelf al op de kaart gezet.
Gemaakt door zzp’ers
Wij worden niet opgewonden van een sluitende balans. In tegendeel: we zien de administratie vooral als noodzakelijk kwaad. Met desastreuse gevolgen als je er een rommeltje van maakt en waanzinnige inzichten als je het netjes bijhoudt.
Daarom is BUNNI ontwikkeld met de hulp van honderden zzp’ers – waaronder veel developers – en financieel experts die in onze filosofie geloven. Dankzij hun briljante ideeën, ongezouten meningen en financiële bijdragen maken we boekhouden super simpel en verslavend leuk.
We kunnen dus met trots zeggen dat elke functie is bedacht of verbeterd door onze gebruikers. En aangezien we onze software continu blijven doorontwikkelen, moedigen we je aan om ook feedback te geven.
Absoluut. De privacy en veiligheid van jouw administratie hebben onze topprioriteit. Onze servers staan in Nederland en worden beheerd door Microsoft Azure, dat voldoet aan ’s werelds strengste beveiligingseisen en privacynormen. Je kunt je administratie zelf extra beveiligen dankzij dubbele verificatie via sms. Hier vertellen we je daar meer over.
Onze software werkt het best voor dienstverlenende ondernemers. Verkoop je ook producten? Grote kans dat BUNNI ook voor jou werkt. Producten voeg je namelijk gemakkelijk (in één keer) toe en zet je daarna snel op een factuur. Of zet je webshopverkopen direct om in een factuur, met behulp van onze API.
Hoewel we ons richten op zzp’ers, zijn andere rechtsvormen ook van harte welkom. Steeds meer verenigingen, stichtingen, VOF’s en BV’s houden met plezier hun administratie bij in BUNNI.
Wij geloven dat veel zzp’ers hun administratie prima zelf kunnen doen. Sommige zzp’ers laten hun administratie liever zo nu en dan door een boekhouder nakijken. Of geven de aangiftes uit handen. Je kunt jouw boekhouder eenvoudig toegang geven tot je administratie in BUNNI. Nog geen boekhouder? Neem vrijblijvend contact op met een van de geweldige financieel experts die graag met ons werken.
We hebben een hekel aan langlopende abonnementen en schimmige contracten. Je proefperiode is daarom vrijblijvend en stopt vanzelf. Ben je enthousiast en maak je ’t officieel? Dan kun je ons altijd weer makkelijk verlaten. Zonder opzegtermijn. Laat het gewoon weten vóór de eerstvolgende betaling en we maken ’t in orde. Uiteraard kun je al jouw gegevens eenvoudig exporteren.
Dat zijn er teveel om op te noemen, dus we raden je aan om een gratis proefaccount te maken. Een uitgebreid overzicht vind je op deze pagina.
Boekhouden in BUNNI is een stuk sneller dan een administratie in Excel of een ingewikkeld boekhoudpakket. Hoe je die extra tijd gaat besteden, is natuurlijk persoonlijk. De meeste gebruikers geven de voorkeur aan Netflixen, sporten en uit eten gaan.
Absoluut. Onze software is geliefd bij software ontwikkelaars én allerlei andere soorten ondernemers. Van sporters tot coaches. Van muzikanten tot fotografen. Van zorgverleners tot assurantieadviseurs. Twijfel je of BUNNI bij jouw onderneming past? Probeer alles gratis en zonder verplichtingen uit of stuur ons een berichtje.
Je mag altijd met ons bellen, mailen, chatten of appen. Als het geen haast heeft, kun je zelfs een brief sturen. Je vindt onze contactgegevens op deze pagina, maar kunt ook de chat rechts onderin beeld gebruiken.
Zelfs de prijs is simpel
Wij vinden dat elke ondernemer – groot of klein – recht heeft op financieel inzicht. Daarom houden we onze abonnementsprijs zo laag mogelijk. En werken we niet met vage pakketten. Bij ons krijg je alle functies voor een eerlijke prijs.
10 euro per maand
exclusief 21% btw
Onze laatste troef
Mede-oprichter Sjors legt uit hoe BUNNI jouw leven makkelijker gaat maken. Als je daarna niet overtuigd bent, weten wij ’t ook niet meer. We hopen dat je ons een kans geeft, maar die keuze is natuurlijk helemaal aan jou.