Zo reageerden jullie op onze vragenlijst in mei

Maandag 12 juni 2023 – door Sjors Ferwerda

We zijn ontzettend blij dat 479 proefkonijnen onze vragenlijst uit mei invulden. Want alleen met de hulp van échte zzp’ers kunnen we boekhouden super simpel en verslavend leuk maken. Op deze pagina vind je de resultaten én lees je hoe we daarmee omgaan.

Jullie zijn onverbiddelijk: Dirk moet weer gaan passen en meten op de vierkante centimeter. De BUNNI-app heeft namelijk de meeste aandacht nodig, vindt een ruime meerderheid. Daarom gaan we ervoor zorgen dat je bonnetjes binnenkort niet alleen kunt inscannen, maar ook verder verwerkt vanuit de app.

De tweede plek zagen we niet aankomen, want maar liefst 20 procent vindt dat we de Boekhoudermodus onder handen moeten nemen. Dat heeft ongetwijfeld te maken met enige frustratie tijdens de afgelopen jaaraangifte.

We zijn daarom als een gek bezig om van de aangifte inkomstenbelasting een invuloefening te maken. Daarvoor moeten we een hoop saaie wijzigingen aanbrengen aan de balans en winst- en verliesrekening. Stuur Dirk dus vooral aanmoedigingen, want dit wordt afzien.

Trillemma’s

Tijdens de vragenlijst lieten we een aantal keer drie mogelijke nieuwe functies zien. En vroegen we welke jullie het gelukkigst zouden maken. Daaruit blijkt dat de pagina Facturen wel wat overzichtelijker mag.

Een koppeling met de Belastingdienst voor de btw aangifte wordt nét iets vaker gekozen dan het verwerken van bonnetjes in de app. En een kalenderweergave van de pagina Uren heeft een kleine voorkeur boven een koppeling met je agenda van Apple, Google of andere software.

Sommige gebruikers lieten aan het einde van de vragenlijst weten dat ze geen enkele voorgestelde functie echt nodig vinden. En baalden dat ze toch een keuze moesten maken. We voelen ons daarom verplicht om deze je-moet-kiezen-vragen kort toe te lichten.

Dit waren de functies die het vaakst zijn aangevraagd. Door telkens drie opties te presenteren die ongeveer evenveel tijd kosten om te maken, kunnen we ze beter prioriteren. We bouwen BUNNI met een klein team en moeten dus kritisch kijken hoe we onze tijd verdelen. Want we willen zoveel mogelijk zzp’ers blij maken.

Hartverwarmende woorden

Voor de helft van jullie was onze gebruiksvriendelijke software de belangrijkste reden om na die gratis proefperiode te portemonnee te trekken. Daar zijn we natuurlijk dolblij mee, wat dat betekent dat onze gekke manier van denken gewaardeerd wordt.

Hoe we communiceren blijkt ook voor veel gebruikers doorslaggevend. We zullen onze klantenservice voorlopig dus niet verplaatsen naar India en smeken Joep om op te schieten met afstuderen, zodat hij meer voor ons kan werken.

Ontzettend bedankt voor de hartverwarmende woorden die jullie achterlieten bij de laatste vraag. We lezen altijd alle reacties en de sympathieke opmerkingen motiveren enorm.

Daardoor kijken we nog meer uit naar de tweede BUNNI borrel. Met 80 fanatieke borrelaars en 250 proefkonijnen die overwegen langs te komen, gaat dat ongetwijfeld weer een topavond worden. De uitnodiging komt snel jullie kant op!

Wat is voor jou het belangrijkst?

Bezoek je wel eens een concert?

Zullen we binnenkort weer een borrel organiseren?

Wat is voor jou het belangrijkst?

Bezoek je wel eens een concert?

Zullen we binnenkort weer een borrel organiseren?

Hoe meer gebruikers, hoe meer impact we kunnen maken

Daarom mag jij 2 maanden leuker boekhouden cadeau geven aan een collega-zzp’er. Als die ’t officieel maakt, ontvang jij ook 2 maanden cadeau. In juni en juli doen we daar ook nog eens een goodiebag bij. Hier vind je jouw unieke cadeaulink.