Automatische koppeling met je bankrekening
Het toevoegen van je banktransacties aan BUNNI heeft verschillende voordelen. Je ziet daardoor precies welke opdrachtgevers nog niet betaald hebben. En krijgt een seintje als je nog een factuur moet toevoegen aan je boekhouding. Geen zin om je banktransacties handmatig toe te voegen? Gebruik dan de automatische bankkoppeling.
Hoe werkt de automatische bankkoppeling?
Het klinkt magisch: je betaalt een factuur en niet veel later staat die transactie in BUNNI. We maken echter geen gebruik van de diensten van Hans Klok, maar met die van GoCardless.
GoCardless kan via een zogenaamde PSD2-koppeling een veilige verbinding maken met jouw bankrekening. GoCardless is in heel Europa geautoriseerd om je banktransacties uit te lezen via de officiële bankverbindingen. Je banktransacties belanden daardoor automatisch in je administratie.
Met welke banken werkt de bankkoppeling?
Onze bankkoppeling werkt met alle Nederlandse banken, meerdere internationale betaalproviders en de grootste neo-banken. We hebben ze hieronder voor je opgesomd:
- ABN AMRO
- ASN Bank
- bunq
- ING
- Knab
- Mollie
- N26
- PayPal
- Rabobank
- RegioBank
- Revolut
- Skrill
- SNS Bank
- Stripe
- Triodos
- Wise
Wat kost de bankkoppeling?
Niets! De automatische bankkoppeling is helemaal gratis.
Ik ben enthousiast: aan de slag!
Het opzetten van een automatische bankkoppeling duurt minder dan één minuut. Heb je nog geen banktransacties in BUNNI? Dan activeer je de koppeling in mijn.bunni.nl op de pagina Bank.
Heb je eerder al handmatig banktransacties aan je account toegevoegd? Klik dan op Automatische bankkoppeling bovenaan de pagina Bank.
Ik overweeg over te stappen naar een andere bank. Hoe werkt dat met bunni . Heb nu een andere rekening gekoppeld. Kan ik probleemloos een andere bankrekening gaan koppelen en blijven de oude gegevens en transacties dan wel staan in de boekhouding?
Overstappen van bank is geen enkel probleem, Sasja! Je kunt tegelijkertijd verschillende bankrekeningen koppelen met BUNNI. En als je de koppeling met je ‘oude’ bankrekening verwijdert, blijven de transacties gewoon in je administratie staan. Laat het vooral weten als we tegen die tijd ergens mee kunnen helpen.
Fijn, Dankjewel!
Aan mijn zakelijke rekening bij de Rabobank heb ik een creditcard gekoppeld. Alleen deze mutaties worden niet meegenomen bij de automatische koppeling. En ook het inlezen van een deze mutaties in .csv file lukt niet. Hebben jullie daar een oplossing voor?
Ha Hans! Ik heb je een mailtje gestuurd met een paar vragen, zodat we deze creditcard zo snel mogelijk kunnen ondersteunen!
Ondersteunen jullie ook Finom?
Op dit moment nog niet, maar ik zie dat onze partner GoCardless wél een koppeling heeft met Finom in Duitsland. We onderzoeken graag of die koppeling ook met Nederlandse accounts werkt. Stuur ons dus vooral even een berichtje als je daarvoor ons proefkonijn wil zijn. Dat gaat het snelst via het vraagteken onderin je administratie!