Betaalverzoek meesturen met je factuur

Het is heerlijk als een factuur snel betaald wordt. Gelukkig kun je jouw opdrachtgevers daar nu mee helpen. Door een betaalverzoek mee te sturen met je factuur, kan die in een paar muisklikken direct betaald worden. Dat oogt professioneel en scheelt je opdrachtgever tijd. Maar belangrijker: uit onderzoek blijkt dat een factuur mét een betaallink zes keer sneller wordt betaald.* Ketsjing!

Hoe werkt het meesturen van een betaalverzoek?

Voor het aanmaken van betaalverzoeken, werken we samen met Mollie. Dat is een Nederlandse onderneming die betalingen verricht voor bedrijven in heel Europa. Mollie voldoet aan alle richtlijnen voor veilige internetbetalingen en beschikt over de juiste vergunningen van De Nederlandse Bank.

Wil je een betaalverzoek meesturen met je facturen in BUNNI? Dan heb je een account nodig bij Mollie. Dat kun je eenvoudig aanmaken op deze pagina. Daarna kun je zelf aangeven met welke betaalmethodes jouw opdrachtgevers mogen betalen. Bekende betaalmethodes zijn iDeal en creditcard.

Als jouw opdrachtgever een factuur betaalt via een betaalverzoek, dan wordt het geld geïncasseerd door Mollie. Jij kunt zelf aangeven hoe vaak je door Mollie uitbetaald wil worden: bijvoorbeeld elke werkdag of maandelijks.

Welke kosten hanteert Mollie?

Bij Mollie betaal je alleen voor een gelukte transactie. Die kosten verschillen per betaalmethode en vind je op deze pagina. De transactiekosten worden maandelijks door Mollie in rekening gebracht en ingehouden op je uitbetaling.

BUNNI brengt geen extra kosten in rekening voor het meesturen van een betaalverzoek. Als jouw opdrachtgever geen gebruik maakt van het betaalverzoek, maar het factuurbedrag handmatig overmaakt, betaal je dus niets.

Ik ben enthousiast: aan de slag!

Het meesturen van een betaalverzoek met je facturen is vrij snel geregeld. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je Mollie eenmalig koppelt aan je administratie in BUNNI.

1. Maak een account aan bij Mollie

Dat kan op deze pagina. Heb je al een account? Dan sla je deze stap over.

2. Kies hoe jouw klanten mogen betalen

Dat doe je via je Mollie dashboard bij Instellingen -> Websiteprofielen -> Betaalmethodes.

3. Koppel Mollie aan je administratie in BUNNI

Ga daarvoor in mijn.bunni.nl naar Instellingen van mijn bedrijf -> Koppelingen. Klik daar op Nieuwe koppeling toevoegen -> Betalingen via Mollie -> Mollie koppelen

4. Verbinden maar

Log eventueel in bij Mollie en klik op Verbinden.

5. Confetti 🎉

Hoera! Vanaf nu is je Mollie-account gekoppeld aan je administratie in BUNNI. Op de pagina Bank vind je voortaan een extra rekening met de naam Mollie. Daar belanden de toekomstige transacties via Mollie.

Betaalverzoek meesturen met een factuur

Als Mollie eenmaal gekoppeld is, kun je vervolgens een betaalverzoek meesturen met je facturen in BUNNI. Dat kan op twee verschillende manieren.

1. Betaalverzoek meesturen via de mail

Voeg de shortcode {Factuurpagina} toe aan je mail-ontwerp in BUNNI. Die code wordt vervangen door een link waar je opdrachtgever de factuur kan bekijken en eventueel direct online betalen.

2. Handmatig betaalverzoek aanmaken

Als je jouw factuur liever zelf mailt – of eerst even wil kijken hoe het betaalverzoek eruit ziet – dan kun je ook handmatig een betaalverzoek aanmaken. Open de factuur dan in BUNNI, klik op de stippen rechts bovenin en kies voor Factuur delen. Je ziet dan de link naar de factuurpagina, die je zelf kunt delen met je opdrachtgever.

Betaalverzoek meesturen via BUNNI

Ik heb een vraag over deze koppeling

Het meesturen van een betaalverzoek is een nieuwe functie. We blijven de factuurpagina verder ontwikkelen en zullen de komende tijd opties toevoegen. Heb je een vraag? Neem vooral contact met ons op. Dan helpen we je zo snel mogelijk op weg.

* Onderzoek: facturen met iDeal-link 6x sneller betaald, MKBBelangen.nl


BUNNI

Je administratie zal nooit meer hetzelfde zijn


In positieve zin dan. Probeer alles uit tijdens je proefperiode. Daarna zit je nergens aan vast.


We hebben een hekel aan spam, dus je gegevens worden met zorg behandeld. Dat staat - in iets meer woorden - ook in ons privacybeleid. Je proefperiode stopt automatisch.